Sunday, September 21, 2008

Childhood Memories / Mémoires d’enfance

Bronco
I took this picture of a mid-seventies Ford Bronco in Saint-Antoine earlier today. The same one, same colour, that my father had when I was a child. In my mind, it was a member of the family in its own rights. I can still easily see all the details, from inside and outside, just by thinking about it. It was in a time when cars were not made of plastic and the steering wheels were two feet wide.

Plus tôt aujourd’hui, j’ai vu ce Bronco des années soixante-dix à Saint-Antoine. C’est exactement le même, portant la même couleur que celui qui mon père avait quand j’était jeune. C’était pour moi un membre à part entière de notre famille. Je peux revoir tous les détails de la carrosserie, de l’intérieur comme de l’extérieur sans trop de misère juste en y pensant un peu. C’était l’époque où les voitures n’étaient pas fabirqués en plastic et quand les volants avaient 2 pieds de diamètre.

No comments :