Saturday, April 18, 2009

Earth Day Week, Rivière Petitcodiac River, Moncton, 1 of 7

Today, I’m starting a week-long theme about the Petitcodiac River, right here in Moncton. Earlier today, I took my mountain bike in town and rode along the shore of this unique river. I can’t believe how much the river has changed in the last few years. I managed to see a lot of wildlife but more garbage than I would have like to see. If you care about this river as much as I do, a good way to help is by supporting the Petitcodiac Riverkeeper

Aujourd’hui, j’amorce une semaine où mon blogue aura comme sujet la rivière Petitcodiac qui coule près du centre-ville de Moncton. Plus tôt en ce magnifique samedi, j’ai emporté mon vélo tout-terrain sur les rives de cette unique rivière. J’ai peine à croire comment elle a changée au cours des dernière années. J’ai apperçu beaucoup de flore et de faune le long de mon trajet mais aussi beaucoup de déchets. Si vous prenez à coeur la sauvegarde de ce cours d’eau autant que moi, je vous encourage à offrir votre support à Sentinelles Petitcodiac.

P1000777_petitcodiac

1 comment :

lidia said...

what a good idea, keep up the good work.
lidia